Skolens Lolgo

Brobygning

Brobygning Byskovskolen efter 6. klassetrin.

Byskovskolen er overbygningsskole for Kildeskolens elever efter 6. klasse. For at gøre overgangen kendt og tryg for eleverne har vi flere brobygningsforløb mellem klasserne på Kildeskolen og Byskovskolens afdeling Asgård og afdeling Benløse. Samarbejdet mellem lærerne på de tre afdelinger påbegyndes, når eleverne begynder i 5. klasse, og klasserne har forskellige forløb sammen indtil udgangen af 6. klasse. Børnene møder således hinanden flere gange, inden de skal starte i 7. klasse på Byskovskolens afdeling Benløse.

Skolebestyrelserne på Byskovskolen og Kildeskolen samarbejder om at skabe principper for, at der sker en god overgang, når eleverne skifter fra Kildeskolen til Byskovskolen.

Brobygning til børnehaven.

Kildeskolen har to kommunale i daginstitutioner i vores skoledistrikt. Allindelille Børnehus og Kildeskolens Børnehave.                                                                                                                                                                     De De to børnehaver har to årlige besøgsdage hos hinanden, og der er lagt en fælles plan for Spireforløbet, når børnene skal starte i 0. klasse.

Kildeskolens børnehave er en integreret del af Kildeskolen, idet der er fælles ledelse i skole, SFO og børnehave og et tæt samarbejde i den samlede personalegruppe. Børnehaven har en forældrerepræsentant i skolebestyrelsen. Der er et naturligt fællesskab mellem børnehaven og skolen i dagligdagen. Skolens musiklærer har rytmik og sang med børnehavens børn en gang om ugen, ligesom børnene deltager i skolens fællessamling om fredagen og er med til at optræde ved den årlige musical. Ved den årlige markedsdag har børnehaven boder og aktiviteter i lighed med skolen.