Samarbejde med skolen

Alle SFOmedarbejdere har timer i skoledelen og er tilknyttet en eller to klasser som primærpædagog. Pædagogerne deltager i forældremøder sammen med skolen. Derudover vil primærpædagogen også deltage i skole-hjem-samtaler efter behov. SFO og skole arbejder sammen om skolens temauger som musical og markedsdag. Medarbejderne deltager i værksteder og aktiviteter i skoletiden, og ofte arbejdes der videre i SFO tiden med f.eks. at lave rekvisitter i vores kreative værksted.

Børn, der skal starte i børnehaveklasse, tilknyttes skolen i et brobygningsforløb, som vi kalder ”Spirestart”. Spireforløbet begynder den 1. maj og er en del af SFO’ens tilbud. Forældre og børn inviteres til at komme på besøg på skolen og i SFO’en flere gange inden opstart den 1. maj. (Se yderlig information under skolestart).