SFO 2

SFO 2 (4.-6. klasse) har lokaler i den tidligere præstegård, som ligger over for skolen.

I stueetagen har vi et stort lokale, der er indrettet til diverse bræt- og computerspil og hyggeligt samvær med kammeraterne. Her er der også mulighed for at snakke med en voksen. Derudover har vi et kreativt værksted, hvor børnene enten tilbydes aktiviteter eller selv kan lave diverse kreative ting.

På 1. sal er et lokale bl.a. indrettet med X-boks og Wii. Nogle af aktiviteterne tilbydes på tværs af SFO 1 og SFO 2, men de fleste af aktiviteterne er kun for de ældste børn, så de har mulighed for at lave ting, der er lidt mere udfordrende. Vi har ofte bevægelsesaktiviteter i Landbyhuset, som har en multisal og vi prioriterer udeaktiviteter. Vi har nogle dejlige omgivelser i den gamle Præstegårdshave, som SFO 2 har direkte adgang til. Vi er tæt på legeplads og skolegården med multibane, så børnene har masser af plads at udfolde sig på - om det er i leg, boldspil, bål, med Walkie Talkie eller andet.

Børnene spiser eftermiddagsmad i køkkenet. Det foregår som café. Vi tilbyder oftest brød og frugt, men det kan også være let mad, som er fremstillet som en pædagogisk aktivitet med børnene.

Øvrigt: Ca. hver anden måned har vi tur til svømmehallen og ca. 4 gange om året har SFO’en ”aftenåbent” fra 17.00-20.00. Disse dage er der særligt fokus på at lave aktiviteter, der styrker fællesskabet.

Vi deltager derudover i ”Vilde Vulkaner”, som er en børnefestival.