Velkommen til Kildeskolen

Kildeskolen er din lokale folkeskole, som ligger i landsbyen Gyrstinge i naturskønne omgivelser ca. 10 km nordvest for Ringsted. Bussen kører i timedrift og standser lige foran skolen.

Kildeskolen har et trygt og rummeligt miljø, er lille og overskuelig. Vi sætter en ære i at løfte den faglige opgave for alle elever, hvilket vi gør med positive resultater.

Vores skole består af en ældre bygning fra 1940 og to pavilloner.  Vi er meget åbne for at afsøge nye veje med vores didaktik og pædagogik. Vores undervisningslokaler er lyse og velindrettede, og vi har nye faglokaler.

Vi fokuserer på at skabe en hverdag med faste strukturer og stor variation i undervisningen og i vores hverdag.

Vi har omkring 130 børn i alderen 3 - 12 år. Ca. 100 børn går i skoledelen, og ca. 30 børn er i vores førskoleafsnit Kildeskolens Børnehave.

Hvis du er interesseret i at høre mere om Kildeskolen, er du meget velkommen til at besøge skolen for en snak og en rundvisning.