Skolens Lolgo

Skolen i lokalmiljøet

Åben skole

Kildeskolen har tradition for et tæt samarbejde med de lokale foreninger og råd. Samarbejdet er givende og gensidigt for alle parter.

Vi lægger stor vægt på at invitere gæstelærere ind i undervisningen, så børnene får mulighed for at møde voksne med særlig viden inden for et felt. Vi er flittige brugere af Kulturbussen eller offentlige transportmidler, når vi lægger undervisningen uden for skolens matrikel.

Vi har et fast samarbejde med Ringsted Kultur og Musikskole og det lokale foreningsliv.

Det betyder, at vi kan tilbyde vores elever nye og spændende muligheder for faglig fordybelse. Ofte kan dette være i valgfagene over en 3 måneders periode, hvor vi eksempelvis har kunnet tilbyde fag som skoleband, teen fitness, cykelværksted og animation.

Ringsted Kultur og Musikskole tilbyder fritidsundervisning på Kildeskolen hver mandag eftermiddag.

Landsbyhuset

Gyrstinge og Ørslevvester